Avakado Çekirdeği Ekimi

Geçen yıl sonbahar da ilgimi çekti, avakado ekmeyi planlayıp internette biraz araştırma yaptım. Bardağa su koyarak avakodo çekirdeğini dik bir şekilde (kök kısmı aşağıya gelecek şekilde ) tam ortasından 3 adet kürdan yardımı ile bardağın içinde suyun üzerinde kalmasını sağlamak kaydıyla bir ekim yöntemi denedim. Fakat mevsiminden midir yoksa çekirdekten midir anlayamadığım bir durum nedeni ile bir türlü çekirdek çimlenmedi. Bu işi sürekli yapan Sevgili sayın Piyano Öğretmeni Şebnem Hanımdan aldığım tiyolar ile bugün tekrar bir yöntemi gerçekleştirdim. Resimler Aşağıdadır. parça tavukların satıldığı paketleri kullanarak, bu paketlerin sığacağı şekilde yassı yoğurt kabı kullandım. Pakete iki adet tam ortalayıp delik açtım. Avakado çekirdekleri bu delikten geçirdim. Delik küçük olsun ki avakadoyu tutsun. Yoğurt kabına suyu doldurup içine çekirdeklerimi bıraktım. Bizim iklim akdeniz iklimi olduğu için sıcaklar biraz erken başladı. Tabi tohum ekimlerinde dikkat ettiğim bir durum : eski toprak insanlarımızın öğrettiği ayın eskisi yani ayın en büyük halindeyken ekilmesi! Şehirde yaşadığımız için çeyme suyu bir hayli klorlu. O yüzden artık yağmur zamanlarında damacanalarımı doldurup artık fidelerimi sularken onu kullanıyorum.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Organik Gübre yapımı